Ik ben er bijna... - Reisverslag uit Beekbergen, Nederland van Niels Taal - WaarBenJij.nu Ik ben er bijna... - Reisverslag uit Beekbergen, Nederland van Niels Taal - WaarBenJij.nu

Ik ben er bijna...

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 Oktober 2012 | Nederland, Beekbergen

Lieve iedereen,
Eindelijk is het dan écht zover: ik heb een vertrekdatum!
28 oktober vlieg ik via Dubai naar Shanghai, mijn nieuwe woonplaats. Met bijna 15 miljoen inwoners is het de grootste stad van China en de grootste gemeente ter wereld. Wat een verschil met Beekbergen: 5000 inwoners…

Wat ik in de tussentijd heb gedaan? Toevallig kwam ik uit bij M.G. de Jong Gerechtsdeurwaarders in Arnhem. Daar heb ik de afgelopen maanden een hele leuke tijd gehad en veel geleerd over het Kantongerecht, schulden en kwam ik er achter dat een kantoorbaan niet mijn werk is. Mijn collega’s ga ik zeker missen maar nu wacht een groot en leuk avontuur aan de andere kant van de wereld.

De papierwinkel is onlangs geopend in Beekbergen dankzij de bureaucratie van de ambassade. Uitnodiging van werkgever, gezondheidsverklaring, uitnodiging van de Chinese overheid, aanvraagformulieren. Het heeft even geduurd maar morgen wordt alles ingeleverd bij de Chinese ambassade in Den Haag en kan het afscheid nemen beginnen. Omdat we al vaak genoeg uitgaan of uit eten gaan, neem ik mijn vrienden mee naar het zwembad op woensdag. Nog een laatste keer lachen en bijpraten! Vrijdagavond geef ik mijn afscheidsfeestje voor familie in Nijmegen.
Verder zal ik niet ontkennen dat het alleen maar plezier wordt aankomende week. Ik heb hier meer dan een jaar voor gewerkt en vooral gewacht. Ik voel dat ik deze kans moet aanpakken om ervaring op te doen in China. Dat neemt niet weg dat ik het moeilijk vind om afscheid te nemen. Is het egoïstisch om dat te zeggen? Ik kies er natuurlijk zelf voor terwijl anderen dat niet hebben gekozen.

De eerste paar dagen zullen druk en heftig zijn, als ik mijn contactpersoon mag geloven. Ik wordt opgehaald door het hotel waarna ik gelijk alle administratieve en verplichte bijeenkomsten bij moet wonen. Maar goed, op mijn eerste vrije dag neem ik de trein naar Hangzhou, de plek waar ik vorig jaar heb gewerkt. Mijn Chinese vrienden die op mij hebben gewacht, die wil ik heel snel weer zien!

Ik zal hier zo nu en dan eens een verhaal schrijven om jullie het echte China te laten zien. Ben heel erg benieuwd hoe ik het zal vinden als echt werknemer i.p.v. stagiair.

Liefs,
Niels

  • 21 Oktober 2012 - 17:29

    Gedetineerde In Cel 5a:

    Niels, we gaan parallel bijna gelijk weg! Gelukkig donderdag nog samen de weg op ;). Moeten we nog maar een keer goed gaan bijlachen!! Haha :D.

    Xx tot snel

  • 21 Oktober 2012 - 17:46

    Lilian:

    Nou Niels, nu gaat het er echt van komen! Spannend allemaal hoor! Ik heb trouwens maar zo'n 10 keer alle formulieren ingevuld....elke keer moest er weer iets gewijzigd worden. Nu maar hopen dat de papieren zo in orde zijn en het visum donderdag opgehaald kan worden.

  • 21 Oktober 2012 - 19:19

    Birgitta:

    Hoi Niels, voordat je het weet zit je in China, dat is inderdaad een heel eind hier vandaan. Ik hoop dat je het naar je zin krijgt in China, maar dat zal wel, aangezien je het vorig jaar ook zo naar je zin had.

    Wij zullen je hier wel missen op onze familie uitjes, maar gelukkig hebben we ook nog Skype en Facebook, dat maakt het weer een stukje eenvoudiger!! Het belangrijkste is dat je gaat doen waar je voor gestudeerd hebt en waar je passie ligt, wonen en werken in China!

    Tot vrijdag, liefs Birgitta xx

  • 21 Oktober 2012 - 19:24

    Ans:

    Hoi Niels,

    Eindelijk heb je groen licht gekregen om naar China te gaan. Dat is inderdaad niet niks, een hele stap en ook niet naast de deur. Maar je hebt ook lang genoeg nu gewacht, in de tussentijd Remon en vriendin nog gezien,
    nu is het eindelijk zover, spannend hoor maar ook een nieuwe uitdaging. Ik wens je een voorspoedige reis en hoop dat je snel je draai zult vinden in China.

    groetjes van Ans

  • 22 Oktober 2012 - 09:10

    Gerrie:

    Lieve Niels,

    Eindelijk is het dan zover, China is nu dichtbij. Het zal inderdaad nog wel even moeilijk worden om van iedereen afscheid te nemen hier, maar je gaat nu terug naar het land waar je hart ligt. Je hebt de tijd dat je in Nederland was goed gebruikt en genoten van de vrienden die je hier hebt. Wie weet wie je nog allemaal gaan opzoeken in Shanghai, dan kan jij ze in ieder geval wegwijs maken.

    Het begin zal inderdaad wel wat moeilijk zijn maar dat is overal waar je begint te werken, en jou kennende gaat alles snel lukken.

    Gelukkig heb je inderdaad Rémon en Mardie nog gezien, dat is een fijn gevoel. En wie weet gaan jullie elkaar nog eens bezoeken.
    Ik blijf je blog's volgen, die zijn zo leuk om te lezen. Ik zie je in ieder geval vrijdag, tot dan je tante xxxx

  • 27 Oktober 2012 - 21:34

    Wendy:

    Hey Niels!!
    Nu is het BIJNA! echt zover dat je vertrekt naar China, nogmaals een te gekke tijd, veel geluk en ik
    zal je regelmatig volgen! Bedankt voor de ook al was het kort..maar erg leuke samenwerking bij MG!

    lieve groetjes,
    Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Beekbergen

Niels

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 48688

Voorgaande reizen:

09 Februari 2011 - 16 Augustus 2011

Stage China

28 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wonen in China

Landen bezocht: