Ben weer thuis - Reisverslag uit Beekbergen, Nederland van Niels Taal - WaarBenJij.nu Ben weer thuis - Reisverslag uit Beekbergen, Nederland van Niels Taal - WaarBenJij.nu

Ben weer thuis

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 November 2012 | Nederland, Beekbergen

Hallo iedereen,
Eindelijk, ik heb even tijd voor mezelf en vandaar dus nu een verslag.
Laat ik maar bij het begin beginnen… 28 oktober was mijn vertrekdatum en in totaal waren we met 12 personen, allemaal om mij uit te zwaaien. Joost kon me zelfs tot in het vliegtuig brengen en we namen pas afscheid op het moment dat de deur dicht ging. De reis liep heel voorspoedig en gelukkig sliep ik van Dubai naar Shanghai aan een stuk door, tot ze me wakker moesten maken voor het eten.

Eenmaal aangekomen in Shanghai stond ik natuurlijk gelijk weer in de verkeerde rij. Albert zegt wel eens dat ik een Chinees ben, maar ik moest toch echt in de ‘Foreigners line’ staan.
Buiten stonden wel 200 personen met bordjes om mensen op te halen, dus na een tijdje vond ik mijn naam en ontmoette ik mijn HR-manager. Bij aankomst in het hotel mocht ik mezelf even opfrissen want ik had een diner met mijn managers. Wel spijt gekregen dat ik wel Chinees eten wilde, aangezien het allemaal vis was, borrelend in een pan. Maar goed, je moet wel laten zien dat je wat durft. Daarna een kleine rondleiding door het hotel, wat binnen een half uur klaar was. Het goede nieuws was dat ik gelijk 2 dagen vrij was om Shanghai te verkennen. Nou, dat ga ik later wel doen want ik heb gelijk afgesproken met mijn vrienden in Hangzhou. Op een paar minuten loopafstand zit hier een metro station en doe er een half uur over om naar het trein station te komen. Daar neem ik de sneltrein richting Hangzhou. Al met al ben ik 2 uur bezig… geen probleem!

Sam haalde me op met zijn auto nadat ik hem eindelijk gevonden had. Nouja, hij vond mij want ik kon zijn auto nergens vinden. Het was heel leuk om hem weer te zien en we hebben weer flink bij gelachen. Daarna ben ik mee geweest want hij moest nog een paar uur werken waarna we bij hem thuis gingen eten. Na het eten had ik met Albert afgesproken in de Maya bar, waar we altijd heengingen. Het voelde weer helemaal alsof ik thuis was, alsof ik nooit was weggeweest.
Daarna bleef ik bij Sam thuis slapen en ging in de ochtend naar het Shangri-La hotel waar ik dus vorig jaar gewerkt heb. Omdat het ontbijt bij Sam niet echt lekker was kon ik gelukkig ontbijten met Chanda, mijn voormalige Front Office Manager. Om 12 uur had ik afgesproken met ms. Ding voor een lunch en heb ik mijn contract getekend. Na de lunch heb ik een drankje gedaan met Sandy en even in de supermarkt wat spullen gekocht. Daarna ben ik bij Albert thuis geweest en gingen we uit eten. Dat is eigenlijk wat ik de afgelopen 2 dagen gedaan heb in het kort.
Vandaag mijn eerste werkdag geweest. Veel buitenlanders in het hotel, dus je staat gelukkig niet stil. In de avond werk ik in het restaurant waar je een prachtig uitzicht hebt op het nieuwe gedeelte van Shanghai: Pu Dong. Op dinsdag en woensdag ben ik vrij. Dit was even eens snel geschreven verhaal, volgende keer een wat leuker verslag.
Liefs,
Niels

  • 01 November 2012 - 09:08

    Gerrie:

    Hoi Niels, weer een gezellig verslag. Het was leuk om je aan de telefoon te hebben, nu gaat het echt beginnen. Het is zeker fijn dat je je vrienden gelijk gezien hebt en alles zo vertrouwd is. Nou ik weer op skype zit met je kunnen we elkaar ook nog zien en misschien zie ik zo ook iets van Shanghai. Ik neem aan de je de Chinese tijd noemt op skype, maar ik merk het wel. Tot skype's xxxx

  • 01 November 2012 - 09:14

    Birgitta:

    Hoi Niels,

    Ik vind het een hartstikke leuk verslag, je moet er maar een boekwerk van maken!!


    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, het klinkt inderdaad allemaal alsof je niet weggeweest bent. Kan me voorstellen dat het voelt als thuis komen. Je moet ook maar veel foto's maken, kunnen we een beetje mee genieten!!


    Geniet maar lekker xx Birgitta

  • 01 November 2012 - 10:54

    Anique:

    Hee Nielos!

    Wat je wel niet allemaal in twee dagen doen kunt! Leuk!!! :)

    xxxx

  • 01 November 2012 - 13:45

    Lilian:

    Hoi Niels,

    Zo te horen en lezen gaat het wel goed met je. Ik ben benieuwd hoe het werk zal bevallen. Het is in ieder geval al fijn dat ze allemaal erg aardig zijn, je collega's.
    Aan de foto's op facebook te zien vermaak je je wel in je vrije tijd!



  • 01 November 2012 - 18:45

    Litania:

    Ah, leuk, weer af en toe zo'n verslag met al die buitenlandse avonturen lezen ter aanvulling op fluisterend Facetimen. Mooi voor je dat het opnieuw meteen goed voelt daar! X

  • 02 November 2012 - 10:38

    Welmoed:

    hai hai

    wat leuk weer zo'n verhaal
    we kijken weer uit naar de volgende
    doe ze de groeten daar

    bye bye

  • 05 November 2012 - 17:25

    Marcel:

    Ha die Niels,Fijn om te lezen dat het je goed gaat.

    ik bel je binnenkort.

    Groetjes,

    Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Beekbergen

Niels

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 48687

Voorgaande reizen:

09 Februari 2011 - 16 Augustus 2011

Stage China

28 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wonen in China

Landen bezocht: